Crowdfunding voor Moerwijk

Wij (Josephine Wams, Julie le Noble en Willemijn Tjalkens) organiseren ook dit jaar weer het project 'De Kleine Chefs'. Het project zorgt ervoor dat kinderen en hun ouders/verzorgers uit Moerwijk in aanraking komen met gezond eten. De afgelopen 3 jaar was een groot succes en wij zouden het project het komend jaar graag willen herhalen voor een grotere groep van 50 kinderen om zo veel mogelijk kinderen bereiken. U kunt ons helpen dit te realiseren!

De Kleine Chefs is meer dan alleen samen koken met kinderen van 8-12 jaar. Het brengt kwetsbare kinderen spelenderwijs ook in contact met gezonde leefstijlen. De kinderen worden bewuster met gezond eten.

Maar hoe proberen wij de ouders/verzorgers van de kinderen nou ook in aanraking te brengen met gezond eten? We geven de kinderen een kleine opdracht voor thuis mee waardoor de ouders er ook bij betrokken worden. De ‘Kleine Chefs’ (kinderen) en hun opvoeders kunnen te allen tijde aangeven welke producten zij willen behandelen tijdens de workshop of dit zelf aangeven in samenwerking met een Grote Chef.

Leren over gezonde voeding
Wat doen wij tijdens de voedingslessen? Gedurende 6 sessies gaan we diverse producten (voornamelijk groente en fruit) en hun herkomst, voedingswaarde en mogelijkheden behandelen, en vervolgens met de producten een of meerdere gerechten maken. We behandelen het menselijk lichaam, wat eten daarmee doet, welke producten gezond zijn en hoeveel je nodig hebt en hoe te gebruiken. Ook ervaren de kinderen ‘de 5 smaken’ door diverse producten te proeven.

Totaal per kind voor 6 workshops kost €90. Aangezien wij een grote groep van 50 kinderen willen bereiken, kost dat op jaarbasis €4500 en €500 voor alle uitjes van de 6 sessies.

Wij zijn blij met alle kleine beetjes. We hopen dat u iets voor ons en dus De Kleine Chefs zou kunnen betekenen. Doneer nu via deze link! Voor meer vragen kunt u altijd terecht bij dit email adres