Jesse Fitié wint finale Wiskunde Olympiade

Afgelopen vrijdag vond de feestelijke uitreiking van de Nederlandse Finale van de Wiskunde Olympiade plaats. Jesse Fitié uit 6 vwo won de eerste prijs.

Jesse behaalde in de finale de maximale score van 50 punten. Er was nog een leerling met die score, maar omdat Jesse bij de tweede ronde van de olympiade meer punten behaalde, verdiende hij de hoofdprijs.

Jesse maakt ook dit schooljaar weer deel uit van de nationale selectie. Met andere veelbelovende talenten volgt hij een intensief trainingsprogramma. Afgelopen zomer vertegenwoordigde hij Nederland op de meest prestigieuze wiskundewedstrijd voor scholieren: de Internationale Wiskunde Olympiade. Hoewel Jesse naar de wedstrijd in Bath afreisde met een hersenschudding, won hij toen een bronzen medaille. Ook voor het behalen van deze medaille werd hij vrijdag gehuldigd.

Komend jaar is de Internationale Wiskunde Olympiade in Sint-Petersburg. Wij hopen dat Jesse dan nogmaals uit mag komen voor Nederland.

Namens de ongelooflijk trotse wiskundesectie,
Heleen Neggers

p.s. In januari vindt de eerste ronde van de Wiskunde Olympiade plaats, gewoon op school. Informatie volgt, maar belangstellende leerlingen kunnen zich nu al opgeven bij hun wiskundeleraar.