Voorleeswedstrijd Read2Me! weer een groot succes!

Na een aantal jaren afwezigheid was de Voorleeswedstrijd afgelopen maandag weer terug van weggeweest.

In een gezellig aangeklede mediatheek streden acht brugklassers om de titel ‘Beste voorlezer van het Maerlant-Lyceum’. In hun klassen hadden de deelnemers veel geoefend en dat was goed te merken. Hafsa en Afafe (beiden 1a), Nike (1b), Sander (1c), Luuk (1d) en Sophie, Annemijn en Emese (allen 1e) ontliepen elkaar maar weinig en zij brachten hiermee de jury in een lastig parket.

Emma, Sam, Niels (allen 5v) en Tycho (4h) hadden louter positieve woorden voor het enthousiasme waarmee werd voorgelezen door de leerlingen. Na veel verschillende fragmenten uit diverse genres te hebben aangehoord, moesten zij uiteindelijk toch echt tot één winnaar komen.

Na een lang juryberaad konden zij gelukkig toch één leerling aanwijzen die erboven uit sprong: Emese uit 1e ging er met de prijs vandoor! Boekhandel Couvée Benoordenhaeghe heeft deze prijs ter beschikking gesteld en Emese heeft zin om een mooi nieuw boek uit te kiezen in de boekhandel!

Deze overwinning betekent ook dat Emese het Maerlant-Lyceum mag vertegenwoordigen bij de ‘Haagse Finale’ van de Voorleeswedstrijd. Aanstaande vrijdag wordt deze finale gehouden in de Centrale Bibliotheek (aan het Spui). In deze finale zal Emese het opnemen tegen de andere schoolwinnaars uit Den Haag. Vanaf 15.00u zijn jullie van harte welkom om haar aan te moedigen!